Hoe het werkt

tweedehands-kleding-verkopen-zwolle

Inbreng van kleding en accessoires betekent dat je onderstaande hebt gelezen

Vanaf 1 februari kun je inbrengen voor de lente- en zomercollectie 2024.

Heb je 1 tot maximaal  5  prachtige kledingstukken (waarvan maximaal 1 broek)  –fris wassen en glad strijken vlak voordat je het afgeeft-? Deze  kun je zonder afspraak afgeven (zie onderaan pagina: Kleding in de ‘winkel van astrid’).

Hiervoor hoef je dus GEEN afspraak te maken!

GEGEVENS OP BRIEFJE IN DE TAS

In iedere af te geven tas (geen doos!) met kleding noteer je de volgende gegevens:

>NAAM
>(eventueel KLANTNUMMER)
>G(oede) D(oel) of RET(our) bij selectie

Breng je voor de eerste keer artikelen in? Noteer dan ook je contactgegevens:
>MAILADRES
>TELEFOONNUMMER

Als je voor de eerste keer artikelen inbrengt maak ik een account voor je aan. Het daaraan gekoppelde unieke klant-nummer en wachtwoord stuur ik je per e-mail. Hiermee kun je via deze site inloggen om de verkoop van je kleding te volgen (deze mail belandt soms in de spambox).

SELECTIE

Ik selecteer -in voor mij geschikte tijd- de artikelen: wat voldoet aan de kwaliteitseisen (zie hieronder: Kleding in de ‘winkel van astrid’) komt in de winkel voor verkoop. De rest schenk ik aan het goede doel (zie ‘Goede doelen’).

ARTIKELEN RETOUR NA SELECTIE

Wil je de niet voor de winkel geschikt geachte artikelen retour na selectie? Vermeld dat duidelijk op de tas. Na selectie van je ingebrachte kleding laat ik je per mail weten dat je de niet geselecteerde artikelen kunt ophalen.

Artikelen die na één week niet zijn opgehaald gaan alsnog naar het goede doel.

ARTIKELEN RETOUR NA VERKOOPPERIODE

Wil je je ingebrachte kleding na verkoopperiode retour? Zet dat duidelijk op de tas. Je bent ZELF verantwoordelijk voor het opzoeken van je niet verkochte kleding in de winkel. Je kunt je kleding vanaf tot uiterlijk 1 week na retour-datum ZELF verzamelen uit de kledingrekken.

Zorg dat je weet wat er nog van jou in voorraad is (via je account op de pc of laptop) op het moment dat je je kleding komt terughalen.

Alle kleding die na de verkoopperiode (een week na de retourdatum) nog in de winkel hangt gaat naar het goede doel.

Sieraden die niet zijn verkocht gaan sowieso naar het goede doel. Deze kun je na verkoopperiode niet terughalen (dit gaat in per 14 augustus 2019).

Uitgezonderd: bijzondere/kostbare sieraden, in overleg.

VERKOOPPRIJS

De verkoopprijs wordt door mij bepaald (ongeveer 1/4 van de oorspronkelijk verkoopprijs) en pas deze eventueel aan ter bevordering van de verkoop. In uitzonderlijke gevallen kunnen we in overleg de verkoopprijs bepalen.

OPBRENGST BIJ VERKOOP

40% van de verkoop-opbrengst is voor jou.

Via je je account houd je  zelf  je verkoop-tegoed in de gaten.

Voor uitbetaling maak je een afspraak bij voorkeur BINNEN 6 maanden na verkoopdatum, UITERLIJK 1 jaar na verkoopdatum van je ingebrachte artikelen.

 

LET OP:  verkooptegoeden VERVALLEN na 1 jaar na verkoopdatum!

INBRENGPERIODES

> voorjaar- en zomercollectie: 1 februari tm 30 juni
> herfst- en wintercollectie: 1 augustus tm 31 december

AKKOORD

Inbreng van kleding en andere artikelen betekent dat je akkoord gaat met bovenstaande.


 

Kleding in de ‘winkel van astrid’

  • zo goed als nieuwe, hedendaagse merkkleding voor dames in bijna alle maten
  • naden zijn dicht, knopen compleet & vastgenaaid, ritsen ritsen en ook de rest is heel
  • vlekvrij, frisgewassen en gladgestreken (vlak voor het inbrengen even wassen & strijken, zodat het fris riekend en glad in de winkel hangt)

 

Kleding met pensioen

Kijk de door jou geselecteerde kleding nog eens goed aan. Zou je het kledingstuk zelf kopen als je het in een rek zou zien hangen?

Wees eerlijk. Op een gegeven heeft die mooie jurk, vrolijke blouse, fijne broek (zelfs de chiquere merken) zijn dienst bewezen. Goed met liefde gedragen.

Gepild, dun geworden stof, grauw wit, doffe glans, hard geworden katoen, uit model, lubberende boorden….. Deze kleding gun je pensioen. Doneer deze zelf aan een goed doel, zoals Sympany bijvoorbeeld, zodat het in een andere hoedanigheid verder leeft. 

 

Welke merken

Bij voorkeur kledingmerken van kwaliteit (gaan lang mee=duurzaam) en waarvan we kunnen uitgaan dat ze op mens- en milieuvriendelijke wijze zijn geproduceerd. Zie ook ‘Welke kledingmerken deugen?’.

Kleding van Shein, Primark, Bershka, Zeeman, Aldi, Lidl en vergelijkbare afkomst neem ik niet in (laagwaardige kwaliteit=snel versleten=ON-duurzaam). Ook gedragen, goedkope tops van bijvoorbeeld C&A, Zara, H&M e.d. zijn voor een andere bestemming dan in de tas voor de ‘winkel van astrid’.

 

Wat kun je nog meer inbrengen

Sieraden, schoenen, tassen, hoeden en petten, handschoenen en wanten, sjaals, lingerie, zonnebrillen, paraplu’s… Ook hiervoor geldt dat wat je inbrengt schoon en zo min mogelijk gebruikssporen.

 

Goed om te weten

Het inbrengen van artikelen is voor je eigen risico. Zoekgeraakte en gestolen artikelen worden niet vergoed. De artikelen zijn niet verzekerd tegen brand- en waterschade.

Vanzelfsprekend doe ik mijn uiterste best bovenstaande te voorkomen.




Foto: Erwin voor wijkkrant De Assendorper