Hoe het werkt

Inbreng van kleding en accessoires betekent dat je onderstaande hebt gelezen
KLEDING EN ACCESSOIRES INBRENGEN
Per 16 augustus 2023: herfst- en wintergoed
1 T/M 5 KLEDINGSTUKKEN ZONDER AFSPRAAK maximaal 1x per kalenderkwartaal
Heb je maximaal (dus niet minimaal! 1 artikel is ook ok) 5 prachtige kledingstukken (waarvan maximaal 1 broek) –fris wassen en glad strijken vlak voordat je het afgeeft-? Deze kun je zonder afspraak afgeven (zie onderaan pagina: Kleding in de ‘winkel van astrid’).
Afspraak maken voor inbrengen is voor de herfst- en wintercollectie 2023 niet meer mogelijk!
GEGEVENS OP TAS
Op en in iedere af te geven tas (geen doos!) met kleding noteer je de volgende gegevens:
>NAAM
>KLANTNUMMER
>GD (Goede Doel) of RETOUR bij selectie
Breng je voor de eerste keer artikelen in? Noteer dan ook je contactgegevens:
>MAILADRES
>TELEFOONNUMMER
Als je voor de eerste keer artikelen inbrengt maak ik een account voor je aan. Het daaraan gekoppelde unieke klant-nummer en wachtwoord stuur ik je per e-mail. Hiermee kun je via deze site inloggen om de verkoop van je kleding te volgen.
SELECTIE
Ik selecteer -in voor mij geschikte tijd- de artikelen: wat voldoet aan de kwaliteitseisen (zie hieronder: Kleding in de ‘winkel van astrid’) komt in de winkel voor verkoop. De rest schenk ik aan het goede doel (zie ‘Goede doelen’).
ARTIKELEN RETOUR NA SELECTIE
Wil je de niet voor de winkel geschikt geachte artikelen retour na selectie? Vermeld dat duidelijk op de tas. Na selectie van je ingebrachte kleding laat ik je per mail weten dat je de niet geselecteerde artikelen kunt ophalen.
Artikelen die na twee weken niet zijn opgehaald gaan alsnog naar het goede doel.
ARTIKELEN RETOUR NA VERKOOPPERIODE
Wil je je ingebrachte kleding na verkoopperiode retour? Zet dat duidelijk op de tas. Je bent zelf verantwoordelijk voor het opzoeken van je niet verkochte kleding in de winkel. Je kunt je kleding uiterlijk 1 week na retour-datum ZELF verzamelen uit de kledingrekken.
Zorg dat je weet wat er nog van jou in voorraad is (via je account op de pc of laptop) op het moment dat je je kleding komt terughalen.
Alle kleding die na de verkoopperiode nog in de winkel hangt gaat naar het goede doel.
Sieraden die niet zijn verkocht gaan naar het goede doel. Deze kun je na verkoopperiode niet terughalen (dit gaat in per 14 augustus 2019).
Uitgezonderd: bijzondere/kostbare sieraden, in overleg.
VERKOOPPRIJS
De verkoopprijs wordt door mij bepaald (ongeveer 1/4 van de oorspronkelijk verkoopprijs) en pas deze eventueel aan ter bevordering van de verkoop. In uitzonderlijke gevallen kunnen we in overleg de verkoopprijs bepalen.
OPBRENGST BIJ VERKOOP
40% van de verkoop-opbrengst is voor jou.
Via je je account houd je zelf je verkoop-tegoed in de gaten.
Voor uitbetaling maak je een afspraak bij voorkeur binnen 6 maanden na verkoopdatum, UITERLIJK 1 jaar na verkoopdatum van je ingebrachte artikelen.
LET OP: verkooptegoeden vervallen na 1 jaar na verkoopdatum!
INBRENGPERIODES
> voorjaar- en zomercollectie: 1 februari tm 30 juni
> herfst- en wintercollectie: 1 augustus tm 31 december
AKKOORD
Inbreng van kleding en andere artikelen betekent dat je akkoord gaat met bovenstaande.
Kleding in de ‘winkel van astrid’
- zo goed als nieuwe, hedendaagse merkkleding voor dames in bijna alle maten
- naden zijn dicht, knopen compleet & vastgenaaid, ritsen ritsen en ook de rest is heel
- vlekvrij, frisgewassen en gladgestreken (vlak voor het inbrengen even wassen & strijken, zodat het fris riekend en glad in de winkel hangt)
Kleding met pensioen
Kijk de door jou geselecteerde kleding nog eens goed aan. Zou je het kledingstuk zelf kopen als je het in een rek zou zien hangen?
Wees eerlijk. Op een gegeven heeft die mooie jurk, vrolijke blouse, fijne broek (zelfs de chiquere merken) zijn dienst bewezen. Goed met liefde gedragen.
Gepild, dun geworden stof, grauw wit, doffe glans, hard geworden katoen, uit model, lubberende boorden….. Deze kleding gun je pensioen. Doneer deze zelf aan het goede doel, zoals Sympany bijvoorbeeld, zodat het in een andere hoedanigheid verder leeft.
Welke merken
Bij voorkeur kledingmerken van kwaliteit (gaan lang mee=duurzaam) en waarvan we kunnen uitgaan dat ze op mens- en milieuvriendelijke wijze zijn geproduceerd. Zie ook ‘Welke kledingmerken deugen?’.
Kleding van Shein, Primark, Bershka, Zeeman, Aldi, Lidl en vergelijkbare afkomst neem ik niet in (laagwaardige kwaliteit=snel versleten=ON-duurzaam). Ook gedragen, goedkope tops van C&A, Zara, H&M e.d. zijn voor een andere bestemming dan in de tas voor de ‘winkel van astrid’.
Wat kun je nog meer inbrengen
Sieraden, schoenen, tassen, hoeden en petten, handschoenen en wanten, sjaals, lingerie, zonnebrillen, paraplu’s… Ook hiervoor geldt dat wat je inbrengt schoon en zo min mogelijk gebruikssporen.
Goed om te weten
Het inbrengen van artikelen is voor je eigen risico. Zoekgeraakte en gestolen artikelen worden niet vergoed. De artikelen zijn niet verzekerd tegen brand- en waterschade.
Vanzelfsprekend doe ik mijn uiterste best bovenstaande te voorkomen.
